Natasa




In Aviatori...
La iesirea de la metrou un batran sta asezat printre cartile lui de vanzare. Si imi pare ca vinde amintiri. E si el o carte ce se pierde printre celelalte. E imbracat cu camasa albastra si cu o haina neagra. Se ridica poate pentru mine, poate pentru scriiturile randuite cu grija si vad ca schiopateaza, dar netezeste cu drag drumul spre filele ingalbenite de atatea priviri. Fiecare oprire asupra unui rand, unei imagini a mai lasat cate un suras strengar. Si alearga intre coperte.
Deschid la intamplare o carte de Panait Istrati. Pe prima pagina s-a adancit o dedicatie: "La multi ani! La indemana voastra si numai de voi depinde sa va completati, sa va uniti fortele si sa aveti puterea sa infruntati viata. Sa ne luminati si pe noi, asa cum ati fost si voi luminati...cu drag, Ilinca" Si cartea e scrisa si rescrisa de atatea insemnari, sublinieri si ganduri prinse si lipite ingrijit printre cele ale lui Istrati. E un dialog in afara timpului, o imbratisare a trairilor.
Ceva ma indeamna sa ii zambesc, dar el nu ma vede...se uita cumva inauntrul meu si sadeste linistea a ani intregi in care a cules priviri ingaduitoare, compasiune, mila, amenzi, atatea. Si aseaza volumele frumos, dupa culoare, intocmai ca pe un curcubeu unul langa celalat, le apasa cu pietricele mici sa nu zboare iubindu-se, incaierandu-se.
E amuzant sa imi dau seama cum stau la sfat Auguste Renoir si Rodica Ojog-Brasoveanu, cum se plimba Sartre printr-un album despre Sibiul gatit cu felinare, parca ascunzandu-se prin propria-i stralucire.
Deodata, alungandu-ma din reverie, trece pe langa mine o simpla voce, fara sa stiu a cui, poate chiar a mea, soptindu-mi :"Hai Natasa, ca te-asteapta bulibasa..." Ma uit nedumerita, dar am impresia ca intorcandu-ma, vocea se intoarce cu mine, ramane in spatele meu, sau deasupra, oricum as alerga in jurul meu.
Si batranul cu cartile ma intreaba: "Vrei sa lasi si tu sau sa iei o carte...?"
Decid sa las una, pe care scriu ce abia am auzit...poate va citi cineva si va scrie la randu-i Unde anume...

Lu si Minu

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu